Платената привилегия да бъдем прецакани

Платената привилегия да бъдем прецакани

Стоица АРГИЛАШКИ

 

Колегите от в. „Guardian” цитираха тия дни Ник Молдън, изпълнителен директор на компанията „Emissions Analytics”, която започна да разнищва дали шашмите във „Фолксваген” не са практикувани и от други автомобилни концерни. „Проблемът е систематичен", коментират лаконично анализаторите.

Така например, някои дизелови модели на "Мерцедес-Бенц", "Хонда", "Мазда" и "Мицубиши" се побират в рамките на тестовете при лабораторни условия, но в реална пътна обстановка замърсяват много повече (по данни от Emissions Analytics). Към нарушителите на екологическите норми „Guardian”  добави "Рено", "Нисан", "Хюндай", "Ситроен", "Фиат", "Волво" и "Джип".

Какво става, започва да се пита масовият геврекчия (шофьор), това е безобразие, след като на цедката в КАТ регистрираме всички еко-екстри, катализатори, Euro 1, 2, 3 и т.н. Ами ако решат да ударят брадви на регистрацията, да вземат и да увеличат наказателните такси, защото се оказва, че плащаме едни солидни пари за съответните луксове, а пък те се оказват „въздух под налягане”, и тозамърсен (!)

Комай живеем в гигантска европейска и световна контрабанда. Живеем така всяка секунда и понеже сме лапнишарани, кълвем на въдицата на екологическата загриженост на големите акули. Трябва да Ви кажа, че те са ни „нагълтали” отдавна и утехата е да ни оставят живи, нито повече, нито по-малко.

А сега да приземим нещата и да стигнем до Русенския бряг чрез този коментар във в. „Бряг”. Преди седмица, или малко повече, част от фирма производител на агрегати за европейската автомобилна промишленост беше затворена, защото нещо с екологичните норми май че не било наред. Има съдилища и експертизи за тази работа. Сега си представете как на принципа на т.нар. аутсорсинг (изнесено производство) къде ли не по света - от България до Гватемала, се произвеждат екологически нецелесъобразно автомобилни части, които после влагаме в екологически чисти автомобили. Ама това си е „танто за кукуригу”, уважаеми приятели. И като капак, ни карат  допълнително да се бъркаме за евра, защото караме таратайка с Euro 3, да речем. Но, да спрем дотук. Все пак, в 21-ви век сме, не е логично да се придвижваме с …каруци. Трябва ли обаче да търпим да ни мотаят най-безцеремонно?

И понеже Вашата дума е наше задължение, от Флагмана на свободната преса в Града на свободния дух и днес Ви питаме: КОИ СА ПЪРВИТЕ ТРИ НЕЩА, С КОИТО НИЕ - РУСЕНЦИ, СЕ ОТЛИЧАВАМЕ ОТ ОСТАНАЛИТЕ БЪЛГАРИ?

 

Ваш: St.Ar.

Пишете ми на: stoitza@abv.bg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори