Стоица АРГИЛАШКИ
Колегите от в. „Guardian” цитираха тия дни Ник Молдън, изпълнителен директор на компанията „Emissions Analytics”, която започна да разнищва дали шашмите във „Фолксваген” не са практикувани и от други автомобилни концерни. „Проблемът е систематичен", коментират лаконично анализаторите.
Така например, някои дизелови модели на "Мерцедес-Бенц", "Хонда", "Мазда" и "Мицубиши" се побират в рамките на тестовете при лабораторни условия, но в реална пътна обстановка замърсяват много повече (по данни от Emissions Analytics). Към нарушителите на екологическите норми „Guardian” добави "Рено", "Нисан", "Хюндай", "Ситроен", "Фиат", "Волво" и "Джип".
Какво става, започва да се пита масовият геврекчия (шофьор), това е безобразие, след като на цедката в КАТ регистрираме всички еко-екстри, катализатори, Euro 1, 2, 3 и т.н. Ами ако решат да ударят брадви на регистрацията, да вземат и да увеличат наказателните такси, защото се оказва, че плащаме едни солидни пари за съответните луксове, а пък те се оказват „въздух под налягане”, и тозамърсен (!)
Комай живеем в гигантска европейска и световна контрабанда. Живеем така всяка секунда и понеже сме лапнишарани, кълвем на въдицата на екологическата загриженост на големите акули. Трябва да Ви кажа, че те са ни „нагълтали” отдавна и утехата е да ни оставят живи, нито повече, нито по-малко.
А сега да приземим нещата и да стигнем до Русенския бряг чрез този коментар във в. „Бряг”. Преди седмица, или малко повече, част от фирма производител на агрегати за европейската автомобилна промишленост беше затворена, защото нещо с екологичните норми май че не било наред. Има съдилища и експертизи за тази работа. Сега си представете как на принципа на т.нар. аутсорсинг (изнесено производство) къде ли не по света - от България до Гватемала, се произвеждат екологически нецелесъобразно автомобилни части, които после влагаме в екологически чисти автомобили. Ама това си е „танто за кукуригу”, уважаеми приятели. И като капак, ни карат допълнително да се бъркаме за евра, защото караме таратайка с Euro 3, да речем. Но, да спрем дотук. Все пак, в 21-ви век сме, не е логично да се придвижваме с …каруци. Трябва ли обаче да търпим да ни мотаят най-безцеремонно?
И понеже Вашата дума е наше задължение, от Флагмана на свободната преса в Града на свободния дух и днес Ви питаме: КОИ СА ПЪРВИТЕ ТРИ НЕЩА, С КОИТО НИЕ - РУСЕНЦИ, СЕ ОТЛИЧАВАМЕ ОТ ОСТАНАЛИТЕ БЪЛГАРИ?
Ваш: St.Ar.
Пишете ми на: stoitza@abv.bg
Напиши коментар