Омбудсманът на Русе очаква гражданите в новия си офис

Снимка: Бряг

Първият омбудсман на Русе Валентин Димитров вече има своя приемна, където да посреща и изслушва русенци и да решава техните проблеми, видя репортер на в. „Бряг“.

Чисто, уютно, приятно и прохладно място до Музикалното училище, на ул. „Пирот“ №10, е реновирал с помощта на гражданите, но и лично със собствен труд Димитров.

Обособени са три помещения за приемна и разговор с онези, които искат да подадат сигнал или жалба срещу нередности и несправедливости.

Общественият съветник дори е подготвил брошури, които ясно и точно посочват какви са правомощията му, срещу какво могат или не могат да се жалват русенци и как могат да го направят.

Самите помещения са му предоставени от Община Русе, макар и не в много завидно добро състояние.

 „Кметът Пенчо Милков лично дойде да види какво сме направили и остана много впечатлен от новия вид на приемната“, разказа пред медията ни Димитров.

Днес, след провеждането на сесията на Общинския съвет, омбудсманът очакваше старейшините да го посетят, да видят къде е работното му място, а той пък от своя страна се бе подготвил с малка почерпка в дворчето пред офиса, сред зеленината.

Въпреки че омбудсманът още не е започнал официално работа, сигналите и гражданите вече сами го намират и му разказват проблемите си. Най-често се оплакват от процедурите при наем на общински жилища, обобщава Димитров.

Валентин Димитров припомни, че жалби и сигнали до обществения съветник се подават устно или писмено. При устните жалби и сигнали се съставя протокол в приемната на омбудсмана, който съдържа данни за жалбоподателя, органа, срещу когото е сигналът и поставеният проблем.

Подаването на жалби и сигнали е безплатно, припомня Димитров, но уточнява, че те трябва да отговорят на следните условия: да са по проблем, който общественият съветник има право да проучва, и да е срещу орган, който омбудсманът може да наблюдава.

Не се приемат жалби и сигнали по кадровата политика на Общинската администрация, вътрешно служебните отношения в органите на местната власт и местната администрация; проблеми от личния живот на гражданите;  проблеми, по които има заведено съдебно дело или влязло в сила съдебно решение.

Общественият посредник защитава правата и свободите на гражданите, когато те се засягат от държавните и общинските органи, както и от лицата, които представляват обществените услуги – ВиК, енергоразпределение, мобилни оператори, здравеопазване, образование, социално подпомагане, търговска дейност, дейност по охрана и безопасност на движението.

За връзка с омбудсмана на Русе на имейл: ombudsmanruse@gmail.com, както и на тел.: 082 56 14 41 и 0898 77 14 41.

1 Коментара

Напиши коментар

Затвори
Мaрия Бурдинa
01.09.2025 • 08:03 ч.

Имaх личнa cрещa c гоcподин Димитров много приятен, нaчетен и c много познaния. Aко имaте притеcнения, въпроcи, жaлби..... не губете време, a cе обърнете към него. Ще Ви изcлушa внимaтелно и ще Ви покaже прaвилния път. Блaгодaря Ви гоcподин Димитров!