Какво стимулира възхода на мобилните игри?

Какво стимулира възхода на мобилните игри?

С популяризирането на мобилните устройства много хора се забавляват, като играят игри на своите телефони и таблети. Също така се появи и ново поколение професионални геймъри, специализиращи в мобилния гейминг, което сочи към сериозния растеж на тази индустрия. И така, какво движи този възход?

Какво прави мобилните игри толкова популярни?

 

Мобилните игри са толкова популярни, защото са удобни. Винаги можете да изиграете игра на телефона си, когато имате няколко свободни минути, а освен това те обикновено са безплатни или струват символична сума. Удобството е най-вече в портативността на мобилните устройства за разлика от конзолите, компютрите и лаптопите. В резултат на това мобилните игри се превърнаха в един от най-популярните начини хората да се забавляват.

Играчите оценяват и достъпността на мобилните игри. Повечето от тях, дори най-добрите, са безплатни, а и премахват скъпата нужда от инвестиране в игрална конзола или мощен компютър. Всеки вече разполага с телефон, така че защо да не се възползваме от възможностите му като устройство за игри?

Нещо повече, развитието на мобилните игри се подобри значително от своето начало. Разработчици на игри се специализират в мобилния гейминг от десетилетия насам, създавайки оригинални заглавия, както и конвертирайки любимите компютърни игри за мобилни устройства.

Как мобилните игри ще продължат да се развиват в бъдеще?

 

Мобилните игри са една от най-бързо развиващите се  сфери на развлекателната индустрия и очакванията са, че този тренд ще продължи. Според Statista глобалните приходи от мобилни игри за 2019 г. са достигнали $68,2 млрд. и се очаква да нараснат до зашеметяващите $102,8 млрд. до 2023 г. По данни на платформата за сравнение на приложения App Annie през 2020 г. мобилните геймъри са играли средно по 4,2 часа на ден. През 2017 г. същата платформа в партньорство с фирмата за пазарни проучвания IDC откри, че парите, похарчени за мобилни игри, са с 2,3 пъти повече от тези за компютърни игри и 3,6 пъти в сравнение с тези за конзоли. Покрай нарастващата маса от хора, които използват мобилни устройства, по-старите поколения също се включват в тенденцията, като по този начин разширяват пазара и въвеждат нови целеви аудитории. 

Мобилните устройства също продължават да се развиват стремително, което ги прави по-способни да изпълняват различни функции, включително подкарването на “по-тежки” игри. Например, Asus ROG Phone 5 е проектиран специално като геймърски телефон и бе избран от TechRadar за най-добрия телефон за игри за 2021 г. Устройството предлага до 16 GB RAM и осемядрен процесор, който може да предостави скорости до 2,8 GHz на ядро.

Как компаниите се отнасят към растежа на мобилни игри?

 

Като една от най-големите тенденции в развлекателния бизнес, мобилният гейминг се радва на особено внимание от рекламодателите. Подобно на други технологични трендове, компаниите използват няколко стратегии, за да се възползват от този растеж.

Според Newzoo през 2020 г. в света е имало 2,69 милиарда мобилни геймъри. Това е огромен пазар във всяко отношение, което го прави изключително доходоносен и привлекателен. Подобно на PC и конзолните, мобилните игри освен като забавление могат да предложат и кариерно развитие. Професионалните мобилни геймъри привличат хиляди последователи, като по този начин създават атрактивно поле както за собствения си бранд, така и за големите компании. В голяма част тези групи от последователи се състоят от младежи, които традиционно представляват голям маркетинг интерес за брандовете. Затова и спонсорските сделки с топ мобилни геймъри изобилстват, а и могат да бъдат доста щедри.

Вторият начин, по който компаниите използват мобилните игри за своите бизнес нужди, е чрез директна реклама. Както вече споменахме, повечето игри, дори и най-добрите, могат да се играят безплатно, с уговорката, че играчите виждат реклами. Тъй като игрите могат да бъдат много завладяващо изживяване, геймърите са много ангажирани с приложенията за игри, което е добре дошло за рекламодателите.

И накрая, някои марки стигат дотам, че разработват свои собствени игри. Обикновено те са простички, но много завладяващи, което ги прави идеален маркетингов инструмент. От една страна, поради основната си функционалност, брандираните игри са евтини за разработване. От друга страна, често най-простите игри се радват на най-много време за игра, плюс това предлагат изобилие от пространство за брандинг и реклама на самата марка.

Мобилните игри са нарастваща и печеливша индустрия и това ще става все по-осезаемо. Много компании, които искат да промотират своя бранд и да развиват бизнеса си, вече са се ориентирали към тази печелившата индустрия. Пазарът носи потенциал както за играчи и разработчици, така и за рекламодатели, а цифрите уверено сочат към огромната златна мина, която е представлява мобилният гейминг.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори